Friday, April 26, 2013

Salon potong rambut


Good Morning peeps! haaa...di pagi sabtu ni, jgnla rajin2 sgt. tgk tv , makan dah cukup...haha.

Ok., ni nak citer ni........, semalam cadangnye nak pegi gunting rambut. Almaklula nak dkat sebulan lebih rambut ni maintain je ..panjangla die. Alkisahnye.,smalam pergilah salon gunting rambut pkul 7 malam (salon tu unisex hey). So, dtg2 je tgk tgh ade 2 org makcik tgh buat rambut. macam lame prosesnye nmpak...siap ade stim machine bgai. Tapi org kate belum cube belum tahu., so masuk tanye dkat owner kdai tu,

"aunty lame lagi x?"
aunty tu balas teragak-agak.."lme sikit".. Die taula kan mcm mane lamenye. dah 2 kpale nak disental. Lepastu tanye la lagi.."agak-agak dlm pkul brape siap aunty?"
X sempat aunty tu nak balas , sampuk sorg makcik yg rambut die mcm sarang tebuan nih, "dlam pkul 8 siap."...hohoi banggenye makcik nih. Aq pon dalm hati mcm malas nak tunggu., balik la umah dulu..Lepas maghrib baru aq dtg balik.. Agak-agak sempatkan....

So , dlm 7.30 aq da dkat kedai tu.., duduklaaa...bace2 magazines kdai aunty tu...hilangla boring..X lame lepastu makcik2 ni startla... die punye gossip., x termasuk aunty tu. Sorang makcik ni tanye dkat makcik lagi sorg nih. "Anak mne?"
die jwab,.. "skola" ..
tanye lagi, "anak bpe?", die jawab " 2 org. anak saye kembar."
pastu die"oohhhh yeke....mmg ade genetik ke ?"..,"a.ah mak saye ade kembar.,saye daptla kembar"
die balas, "cukup?"..,die balas., cukupla . 2 skali kluar. cukupla tu"
lpastu makcik ke-2 ni plak bersoal jawab., "akak anak bpe?"
makcik pertame balas., "sorg je" kebetulan plak anak die yg sorg tu mmg ade dkat situ tunggu die lepas balik skola..,perempuan.

Die tanye lagi., "eh cukupke akak?" die jawab "cukupla".., die tanye "akak umor brape?"
die balas.,"41" .,pastu makcik tu punn.,"eh x nmpakla kak!" ala-ala terkejut la tu kan..
Pastu macik pertame ckp..," akak mmg da target dpt anak pertame..,hah cukupla. Tula sorg. Akak x suke sgt bebudak ni.." sentap anak die pikir ape dngar mak die ckp mcm tu! HAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHA.......dengan aq2 skali sentap..terkejut x tau nak ckp ape.

Dahlaaa rambut korg tu lame nak di buat....hugh pkul 9mlm aq balik umah.!

2 comments:

  1. hello. kelas kau jemah. saloon tau..tgok sikit rambut cntik sgt ke.hhahah

    ReplyDelete

Followers